Google som dørmand

Google som dørmand

Lad os forsøge at forklare meningen med SEO ved at lave en sammenligning fra den virkelige verden, som de fleste kender til: At skulle håndtere en dørmand

Hvis du synes, du sidder i kategorien “SEO for begyndere” og ikke føler dig helt ferm til det med IT, så vil vi forklare noget så vigtigt som SEO, der står for Search Engine Optimization/søgemaskineoptimering, ved at drage en parallel til nattelivet.

Du har måske prøvet at stå i kø til den natklub, du rigtig gerne ville ind på, men oplevede, at det var de færreste, der blev lukket ind. Faktisk oplever du tit, at dørmanden håndplukker de personer, der får lov til at komme ind på den sagnomspundne natklub.

Og hvis der er noget, der slet ikke virker på chancen for at komme ind, så er det en dårlig attitude, rettet mod dørmanden.

Men hvis du behandler dørmanden ordentligt, ikke er alt for beruset og er pænt klædt på, så øger du rigtig meget din chance for at komme ind.

På samme måde kan du se natklubben som de potentielle besøgende og/eller kunder på din hjemmeside, mens Google er dørmanden, og din attitude, påklædning og generelle opførsel er din SEO-strategi til at komme ind på den her natklub og derved få flere besøgende.

Derfor er moralen med den her sammenligning: Sørg for at gøre de rette ting for at gøre dørmanden glad, så kan du få flere besøgende og samtidig opdage, at dørmand Google faktisk er meget rar, når man lærer ham at kende.